Tålamod är en dygd- Practise makes perfect

*Tålamod är en dygd
*Övning ger färdighet
*Repetition är kunskapens moder
*Practise makes perfect

Alla är ordspråk som magiker är väl försedda med.
Det ligger många timmars slit bakom varje effekt.
Det bästa är ju att träna en och samma sak tills det sitter.

Så de senaste dagarna har jag tränat samma effekt om och om igen.
Och nu ska jag träna den ännu mer.
Den disciplinen krävs om man ska skapa magi.
Men visst är jag frestad att träna på några av de dussintals andra effekterna jag har planerat.

Men en sak i taget. Jag vet att det kommer att vara värt det i slut ändan

// Ace



En motsägelsefull bild till detta inlägg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0