Harry Houdini: handklovs kungen

Det lär ta ett tag innan jag får besked från Magi cirkeln (med tanke på att man inte får post under helgen). Så under tiden tänkte jag börja med att skriva mina åsikter om kända magiker. Och jag börjar såklart med ingen annan än

Harry Houdini
(March 24, 1874 – October 31, 1926. Född Erik Weisz i Budapest)





Det jag personligen beundrar med Houdini är att han var en showman rakt igenom.  Han hade förutom skicklighet, en beslutsamhet som inte gav vika för nåt. Och framför allt så visste han hur han skulle publicera sig och använda sin scennärvaro.

Jag tror att det var den beslutsamheten som gjorde Houdini till ett namn vi minns än idag. Han tog alla utmaningar och varje chans att göra den bästa showen och självfallet också göra sig själv beryktad.

Han var hård mot konkurrenter men minst lika hård mot sig själv och kämpa för sin plats på toppen. Vad som än krävdes så kunde han lära sig det, eller komma på det.

Han har inspirerat tusentals magiker världen över. 
Det var att läsa om honom som inspirera mig att börja med utbrytarkonst. Det var en stor del av mina tidigare shower men inte så mycket på senare. Men vem vet, kanske gör en come-back.

//Ace





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0